Az Egyenlő Bánásmódról szóló 2003./CXXV-ös törvény 8. szakasza kimondja, hogy védett tulajdonságai alapján – többek közt a származása, neme, életkora, külseje, fogyatékossága, egyéb helyzete – miatt senkit sem érhet hátrányos megkülönböztetés.

A valóságban ez sajnos nem mindig van így.  Gyakran előfordul, hogy valakit  például  az előbb felsorolt tulajdonságok valamelyike miatt nem vesznek fel egy adott munkára.

Mivel magam is nő vagyok, talán ez lehet az oka annak, hogy leginkább a nőket érintő negatív megkülönböztetésekre szoktam felfigyelni, pedig olyan is van, amikor a férfiak érezhetik úgy, hogy hátrányban vannak egy-egy állás megszerzésénél:

Utasinformátor nevű olvasónk gondolatai: „Én mostanában gondolkodom azon, hogy elvégezzek egy biztonsági őri tanfolyamot, plusz fegyvervizsgát, mert nagyon kéne a meló. Nekem ugyan van egy ügyintézői szakmám férfiként és éppen  az a problémám, hogy ilyen munkakörökbe mindenhova nőket vesznek fel. Engem kifejezetten aggaszt az a fajta felfogás, hogy egy férfi csak bányamunkát végezhet, irodait meg csak nő. Inkább felvesznek sokszor egy olyan fiatal pi..át, akinek még képesítése sincs - csak a lényeg, hogy nő - , mint engem, akinek megvan a képesítése. Sok esetben bizony mi férfiak vagyunk negatívan diszkriminálva!”

 

Bookmark and Share

Szerző: EdinaEdina  2011.02.20. 18:37 5 komment

Címkék: diszkrimináció

A bejegyzés trackback címe:

https://edinaoldala.blog.hu/api/trackback/id/tr652675244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zabszemjankó 2011.02.20. 21:02:30

Ez jó:D
Amúgy meg f@sz se tudja...,láttam már tv-ben férfi maniküröst és életben női buszvezetőt(piros hetes),sőt még női biztonsági őrt is az Auchanban..
Feje tetején áll a világ komolyan mondom,őrült egy világban élünk:D

zabszemjankó 2011.02.20. 21:11:40

Ez jó:D
Amúgy meg f@sz se tudja...,láttam már tv-ben férfi maniküröst és életben női buszvezetőt(piros hetes),sőt még női biztonsági őrt is az Auchanban..
Feje tetején áll a világ komolyan mondom,őrült egy világban élünk:D

habzsol 2011.02.23. 14:23:44

Helló. A kommentem nem vág a témába, viszont itt van a helye szerintem... (ezzel egy youtube-os videóra is reagáltam, kíváncsi vagyok a véleményetekre)

Az őr tényleg csak a munkáját végzi. Az is tény, hogy az őrök 99%-a feketén dolgozik, órabérben (annyit keres, amennyit dolgozik, nincs szabadság, táppénz, mnyp stb.), ami gusztustalan. Viszont gyorsan tegyük hozzá azt is, hogy az őrök között elenyésző arányban vannak diplomások, de akár a középfokú végzettségűeket is említhetjük, szóval általánosságban az őrök többsége tényleg buta iskolázatlan személy, ez tény. Többek között ezért is nulla (0) a társadalmi megbecsültsége egy személy és vagyonőrnek. Az is tény, hogy ebben az országban már lassan minden 2. méteren ácsorog egy őr, viszont nem akadályoznak meg szinte semmit, magyarul az "ár érték arányuk" is a nullához közelít. Ebben nagy szerepe van a korábban rendőrként vagy katonaként dolgozóknak is, ők azok, akik igazán demoralizálják, vagy lesüllyesztik az őröket a "civilek" szemében, ez is tény, sajnos, bár ne így lenne (az is érdekes, hogy egy nyugdíjas miért dolgozik, lévén egy volt katona nem a "minimálnyugdíjat" kapja, és ha egy áruházban el tud ácsorogni egy napot, akkor akár dolgozhatna is). Szóval ők azok, akik igazán belesz*rnak a munkájukba, a fiatalok, mint a videón is többnyire agilisabbak. A másik nagy probléma az, hogy (nyílván az iskolázottságból fakadóan) az őrök gyakorlatilag nem tudnak kommunikálni. Sajnos ez is tény, ezért is válik egy őr idegessé, ha nem tud hirtelen mit válaszolni. Pedig ez egy olyan szakma lehetne, ahová jó kiállású, kommunikatív fiatalemberek kellenének, akikhez bizalommal fordulok útbaigazításért, és nem arra gondolok, hogy "na ez is mekkora tuskó", többek között.

Aláírom, egy idő után mindenki belefásulhat, nincsenek megfizetve sem (pl. alvállalkozók miatt), a kamara is csak meglopja őket, sokszor emberhez nem méltó körülmények között dolgoznak, sokan alapból lehülyézik őket, bunkók a vásárlók is DE könyörgöm, nem kell biztonsági őrnek állni, az általános iskola után akár tovább lehet tanulni!

Cheshire Cat 2011.02.23. 20:39:42

Sziasztok!
Nem szorosan a témához tartozik, de van egy éppen futó kutatásom a munka és a család vonatkozásában. Kérlek járuljatok hozzá a vizsgálatomhoz!
8 perc alatt lehet kitölteni az alábbi linken található kérdőívet.
Köszönöm!

www.kerdoivem.hu/kerdoiv/407147186/

Alensha 2011.02.27. 16:58:43

@zabszemjankó: szocializáció kérdése, én miskolcon megszoktam a női buszvezetőket, nekem meg az fura, hogy pesten nincsenek... mondjuk lehet, hogy a pesti retro buszokat inkább kell izomból vezetni.
süti beállítások módosítása