Levél: „Sajnálatos, hogy lassan már csak feketén hajlandók foglalkoztatni a „tisztelt” munkáltatók a személy- és vagyonőröket.

Amikor bejelentett állást hirdetnek  meg, az általában csak az alkalmi munkavállalói könyvben történő foglalkoztatást jelent.

Nekem is volt olyan esetem, hogy nem fizetett ki a munkáltatóm, én akkor a  Kamara etikai bizottságához tettem bejelentést.

Csatoltam a kérelemhez az őrnapló másolatát, amit a telefonommal fotóztam le, továbbá kollégáim elérhetőségeit is felírtam.

A Kamara etikai eljárást kezdeményezett a nem fizető vállalkozó ellen, végül három hónap után a pénzt megkaptam.

Később megtudtam, hogy több kollégával is ezt csinálta  ez az ügyvezető.

Voltak kollégák, akik az APEH-nél, voltak akik a Munkvédelmi és Munkaügyi Felügyelőségen jelentették fel a nem fizető nagymenő vállalkozót.

Volt olyan, hogy egy  építőipari terület őrzése után több mint  két hónapig  vártam a fizetésemre.

A késést a körbetartozásokkal, illetve a banki hitelek késésével indokolták.

Ez vagy igaz  volt, vagy nem!

Ajánlom mindenkinek, hogy  már előre készüljön fel előre arra az esetre, hogy nem fizetik ki!

Gyűjtsön előre mindenki bizonyítékot a munkájáról, arról, hogy ott dolgozik, ahol -  fénykép,  fizetési boríték, tanuk stb… - .

De még mielőtt dolgozni kezd valaki, tudjon  meg minél többet az adott  munkaadóról - milyen cég, telephelyének az elérhetősége, más munkavállalóknak milyen tapasztalatai vannak velük kapcsolatban  stb… -

Gyakori, hogy  a munkaadó s a munkavállaló találkozik valahol – nem irodában, hanem utcán, kávézóban - , a telefonon történt kapcsolatfelvétel után.  Aztán másnap elviszik  az őrt oda, ahol dolgozni fog, majd adnak neki egy mobil telefonszámot.

Aztán amikor elérkezik a fizetés, akkor a telefont nem veszik fel,  s "természetesen" a pénzt se hozzák.”

 

Bookmark and Share

Szerző: EdinaEdina  2010.04.04. 16:36 1 komment

Címkék: levelek vagyonvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://edinaoldala.blog.hu/api/trackback/id/tr711893993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lehamenyus 2010.04.21. 17:57:21

isztelt Edina én egy kis vagyonvédelmi vállalkozást vezetek.
Nagyon sokáig dolgoztam én is biztonsági őrként majd megalapítottam a saját cégem.
Én is mint mindenki aki ott ül a portákon 12 vagy 24 órás műszakokban vagy járőrözik a kutyájával sok mindent gondoltam a nagy vállalási díjakról stb...
De amióta benne vagyok hál istennek elég sikeresen mármint ahhoz képest hogy csak 2 éve alakultunk meg.
Azóta látom mekkora csalás és hazugság ez a vállalkozói réteg Magyarországon.
De nem is csak ez a lényeg.
A következő cikkben olvastam ezt és erre szeretnék kommentárt fűzni.:
A késést a körbetartozásokkal, illetve a banki hitelek késésével indokolták.
Ez vagy igaz volt, vagy nem!
Ez sajnos a saját bőrömön tapasztalom hogy mostanában tényleg nagyon igaz.
Akkora a körtartozás nálunk hogy szőrnyű.
Köszönöm , hogy hozzászólhattam.
Péter
süti beállítások módosítása