Úgy tűnik, hogy a vagyonőrök számára jövőre is kötelező marad a kamarai tagság, ezért okulásként közlöm a következő levelet – nehogy más is úgy járjon, mint a levélíró - :

 

„2008-ban vagyonőrként dolgoztam egy cégnél, ahol is decemberben, közös megegyezéssel megszűnt a munkaviszonyom. Rögtön regisztráltattam magam a Munkaügyi Hivatalban. Azt gondoltam, hogy gyorsan fogok állást találni - én naiv -, ami végre április közepén sikerült is. De nem mint vagyonőr, hanem mint portás, amihez NEM kellett vagyonőri végzettség, így igazolvány sem. Öt hónapon keresztül, naponta rohangáltam állás után, és azt hittem, hogy vagyonőrként tudok majd elhelyezkedni. Ezért nem jelentettem be a szüneteltetést, de a kamarai díjat sem fizettem be, azt gondolván, hogy majd akkor fizetek, ha lesz állásom. Az új munkahelyemen közalkalmazotti státuszban vagyok, s egyebként is ott úgy tájékoztattak, hogy emiatt NEM is kell befizetnem a kamarai tagdíjat. Mivel ez egy igen nagy intézmény felkészült vezetőséggel, jogásszal, stb., csodálkozom azon, hogy nem ismerik a 2005. évi CXXXIII-as törvényt és az Szvmszk 209. és 218-as előírásait. Eddig én sem ismertem - pedig aláírtam az erről szóló Tájékoztatót, de nem figyeltem rá -, de mostanra már kénytelen voltam  megismerni, mert fővesztés, vagyonelkobzás és kiátkozás várt volna rám, azaz ha nem fizetek  akkor törölnek a kamarai tagok sorából. Ezt elkerülendő kénytelen voltam a felszólításukat megkapván  egyben befizetni a tartozást (tagdíj + kamatos kamatok), ez a költség így egyszerre elég nagy teher volt a számomra.”

 

Igen, a levélíró akkor járt volna jól, ha szüneteltetést kér. De mikor s hogyan is lehet a kamarai tagságot szüneteltetni?

 A kamarai tagságot akkor lehet szüneteltetni, ha valaki nem végez a 2005. CXXXIII. sz. törvény hatálya alá eső tevékenységet. Ezt írásban lehet kérvényezni. A nyomtatvány letölthető: www.szvmszk.hu/nyomtatvanyok

Fontos tudni, hogy a szüneteltetés kérése előtti, a Kamara felé fennálló tartozások nem törlődnek.


 

Szerző: EdinaEdina  2009.12.05. 17:11 Szólj hozzá!

Címkék: levelek

A bejegyzés trackback címe:

https://edinaoldala.blog.hu/api/trackback/id/tr701576200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása