A békéscsabai Rudas Tamás egy vagyonvédelmi cégnél dolgozott őrként. Elmondása szerint munkával kapcsolatos nézeteltérése támadt a főnökével, aki ennek következtében  ki is rúgta őt. A fizetését azonban nem  kapta meg. Két hétbe telt, mire legalább a pénzének egy részéhez hozzá tudott jutni. Elkeseredésében  a munkaügyi felügyelethez fordult, s ők figyelmeztették is  a céget. Ezt követően végre megoldódni látszódott az ügy,  volt munkahelyéről telefonáltak Rudas Tamásnak, hogy mehet a pénzéért.

A telefon nem volt átverés, a 20000 forintját meg is kapta ….. igaz ötforintosokban. (A 4000 érme  kb.18 kilót nyom.)

A cégnél arra hivatkoznak, hogy  mivel nekik is így fizetett valaki, ezért aznap csak ilyen pénz volt a kasszában.

Az őr inkább azt valószínűsíti, hogy a főnöke akarta őt így „megviccelni”:

 

 

 

 

Bookmark and Share

Szerző: EdinaEdina  2010.12.30. 15:16 83 komment

Címkék: vagyonvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://edinaoldala.blog.hu/api/trackback/id/tr582548461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balikokok 2010.12.31. 09:14:19

Meg se lepödök hogy ez a vagyonvédelemben történt.Szánalmas.

baresif. 2010.12.31. 10:02:18

Az milyen vicces lenne ha a cég kapna Apeh vagy munka ügyi ellenőzést.Milyen jól szorakozna a cég vezetö

Gyenesi 2010.12.31. 10:15:21

Azért jó lenne a másik oldalt is hallani.
Azért nem minden ok nélkül rugdossák ki a dolgozókat. Lehet,hogy a cég vezetőjének megalapozott oka volt,hogy az őrt kirugta.
Lehet,hogy az őr nem őrködött. Lehet,hogy ittas volt. Lehet,hogy hozzányúlt ahhoz amire vigyáznia kellett volna. Stb.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2010.12.31. 11:13:25

@Gyenesi: Szia! :) Igen, ebben igazad van. A teljes történethez ismerni kéne a másik oldal érvelését is. DE akkor is, ez egy elég erős húzás volt a munkaadó részéről.

csiribi (törölt) 2010.12.31. 13:12:25

Én inkább azt gondolom, hogy az őrnek igaza volt, különben SOHA!!! nem fizették volna ki...

pynkladi 2010.12.31. 13:16:51

Törvényes fizetőeszközben megkapta a pénzét.
Ha valaki nem kap pénzt az baj, ha kap, akkor az.
Magyarország, én így szeretlek!

cbc 2010.12.31. 13:31:09

Ez is támadható, ugyanis a boltokban, üzletekben, postán is csak egy bizonyos mennyiségű aprót kötelesek elfogadni.

vizoo 2010.12.31. 13:37:05

@Gyenesi: Szerintem meg teljesen mindegy, hogy miért rúgta ki őt a munkáltatója. A munkaügyi bíróság elmarasztalta a céget, tehát jogosan követelte az elmaradt bérét. Ennek ellenére a főnöke hozzá vágott 18 kilónyi fémpénzt. Sajnos a főnök "bosszúja" nem lehetett teljes, mivel egy ideje kivonták a forgalomból az 1 és 2 forintos érméket...

Kicsinyes, és szánalmas, de ennek ellenére vicces történet. :)

vizoo 2010.12.31. 13:38:06

@scaurus: Remélem 1x majd megkapod egyhavi fizetésedet 5 forintosokban :)

O'Neil 2010.12.31. 13:48:02

Az hogy "valaki" 5 forintosokkal fizetett természetesen kamu.A sértettnek oda kellene mennie egy forgótárassal,aztán orosz rulettet játszani a "főnök" fejére.Na az lenne a vicces.
Magyarok,ébredjetek,az ilyen vadparaszt cégeket töröljétek el a föld színéről.Patkány állatok

Békakirálylány 2010.12.31. 13:49:20

Jó tény, hogy bosszantó, de a pénzét megkapta! Nem tudom mit van úgy felháborodva...

soproni1 2010.12.31. 13:52:17

@O'Neil:

A tapasztalataim szerint a magyarok már ébredtek, mert több selejt munkavállaló van, mint normális.
Örök igazság, hogy a kékgallérosok és a fehér gallérosok mindig utálni fogják egymást.

XGyurmaX 2010.12.31. 13:53:15

@Gyenesi: de a fizetést akkor is ki kell fizetni időben!!

dtk74 2010.12.31. 13:54:29

Az öt forintos érvényes magyar pénz. lehet fizetni vele. bármennyit.

vizoo 2010.12.31. 14:06:25

@dtk74:

"8. Hány darab érmét vagyunk kötelesek elfogadni?

Készpénzes fizetés esetén egy fizetés alkalmával legfeljebb 50 érmét kötelesek elfogadni a kereskedelmi forgalom szereplői. Ötvennél több érmét csak a hitelintézetek, a Magyar Posta valamint az MNB pénztárainál kötelesek elfogadni."

Mr Garrison 2010.12.31. 14:19:14

Örüljön neki bazze... 4000 darab 5 forintos is pénz. Mit kell ezen fennakadni? Jobb mintha hamis papír húszezrest kapott volna.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2010.12.31. 14:37:17

Én azért a biztonság kedvéért helyben átszámoltattam volna a főnökkel (szigorúan egyesével).

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2010.12.31. 14:39:34

Egy marékkal azért remélem a főnöke képébe vágott :)

bgp 2010.12.31. 14:42:33

Sok nagyonokos írja, hogy az is pénz. Ja, senki se mondta, hogy nem az. De ők is meglepődnének, ha 18 kiló pénz esne rájuk az ATM-ből.

Blogger Géza 2010.12.31. 14:48:45

@vizoo: Csakhogy az őr nem üzlet, nem a "kereskedelmi forgalom" része.

somlói galuska 2010.12.31. 14:49:54

Igazából az is lehet, hogy csak a szabadságát szerette volna kivenni..ami köztudott, hogy a vagyonőr szakmában nem létezik.
Ja..és a zsákot sem kapta meg...mennyi sok véletlen..biztos nem kibaxás..ugye?:)

Mondjuk az APEH megkérdezhetné igazán, hogy ha aznap fizetett valaki azzal a pénzzel, akkor a számla ugye megvan? :DD

vizoo 2010.12.31. 14:54:22

@Blogger Géza: Szerintem meg de. Viszont nyitott vagyok mindenre, úgyhogy megkövetlek, ha hiteles forrással alá tudod támasztani.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.31. 15:02:41

a fo gond az. hogy sokan egyet is ertenek ezzel:))
muhahha
azzal, hogy szivatjak a munkavallalot, meg elkuldes utan is
de jo vicc
muhhaha
idiotak

¿Qué tapas hay? 2010.12.31. 15:04:49

4000 db ötforintos 16,8 kg

A kifogástalan kibaszás íg nézett volna ki:

címlet darab érték érmetömeg ösztömeg
5 50 250 4,2 210
10 50 500 6,1 305
20 50 1000 6,9 345
50 49 2450 7,7 377,3
100 50 5000 8 400
200 49 9800 9 441
500 2 1000
összesen: 20000 Ft 2078,3 g

repecs 2010.12.31. 15:14:26

@Gyenesi: De az is lehet hogy a főnök egy barom állat szemét ember aki így él vissza hatalmával. Nem tudhatjuk biztosan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.31. 15:14:36

ja es ha komolyra forditjuk
1/a ceg nem lett volna koteles elfogadni igy(persze ez duma)
2/ lehet rohogni de nagy valoszinuseggel a posta is csak rollnizva fogadja el bevaltaskor
tessek rollnizni egyeterto rohogok
en tuti nem vettem volna at igy

kvadrillio 2010.12.31. 15:15:44

csak azt nem értem, hogy ilyen pszichésen beteg emberek, hogy lehetnek főnökök ?????

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.31. 15:15:44

megkertem volna, hogy irjon csekket, vagy utalja a bankszamlamra
koteles ra

Missing Link 2010.12.31. 15:23:33

ez velem is megtörtént: 120 ezer forint értékben eladtam egy festményt, csupa 10-20 és 5 forintosokban lett fizetve, vevő azt mondta, ő kocsmáros, így kapja a pénzt, végül is törvényes magyar fizetőeszköz... érdemes bankos ismerőst találni, nekem is ingyen kiszámolták és átváltották, ott van olyan gép is, ami még az érméket is szétválogatja, mindenesetre elcipelni nem volt könnyű... kocsmáros azt hitte jó tréfa. anno 2002-ben.

¿Qué tapas hay? 2010.12.31. 15:26:18

Mindamellett, én úgy vagyok, hogyha a pénzt kifizették, akkor már baj nincs. Felőlem fizethetné a legnagyobb adósom a lejárt tartozását egy tehervonatnyi egycentessel is, fő hogy a pénzemnél legyek.

anarch 2010.12.31. 15:52:36

Szerintem ha gond lett volna vele (pl. ittas) akkor fegyelmivel bocsátják el.

dtk74, tévedsz, a törvény csak bizonyos összegig kötelezi a kereskedelmi egységeket az apró elfogadására. Ezt a homáron már végigveséztük amikor egy kislány akart a spórolt aprójából fényképezőgépet vásárolni. ElfogadHATják, de nem kötelező nekik. A bank viszont szó nélkül váltja, csak ugye ez pénzbe kerül. (Banknál is nagyobb mennyiségnél szólni kell, de ahhoz már tényleg _komolyabb_ mennyiség kell :)).

Belemenjünk abba, hogy nem a súlya 18kg, hanem a tömege? Ehh, ennyi év után erre már csak legyint az ember...

Csak Norris 2010.12.31. 16:01:15

@Gyenesi: "Azért nem minden ok nélkül rugdossák ki a dolgozókat. Lehet,hogy a cég vezetőjének megalapozott oka volt,hogy az őrt kirugta.
"

Ehhez annyit, hogy dolgoztam olyan cégnél, ahol az ügyvezető az alalpján rúgta ki a középvezetőket, hogy kivel volt szakmai nézeteltérése. Illetve aznap kivel veszett össze. Lehetett akámilyen jó szakember, azonnal pakolhatott.

Gyenesi 2010.12.31. 16:20:25

@csiribi: Ha az őrnek mindenben igaza lenne,akkor a bíróságtól kérne igazságtételt.Ha törvénytelenül szüntették meg a munkaviszonyát a bíróság a bérét visszamenőlegesen is megitélné.Csak a munkaügyi per már pénzbe kerül.A munkaügyi felügyelőség meg ingyen van.

captain morgan 2010.12.31. 16:23:43

Titokban mindig arról álmodozom, hogy valaki egy szép napon egy pótos IFA-ra való 5 forintost leborít az udvaromra. Én ellapátolgatnám.
Azon meg tényleg nincs mit csodálkozni, hogy vagyonvédő céggel járt így. Ebben az iparágban még a legnevesebb cégek is (G4S és hasonlók) megszívnának egy rendes munkaügyi vizsgálatot. Bár a szerencsétlen őrt az alvállalkozó alvállakozózójának az alvállalkozója foglalkoztatja, persze a fővállalkozó egyenruhájában. Vicces.
De a Gastroyal ést tsai is megér egy misét. Ők még ennél is ügyesebbek.

decens 2010.12.31. 16:25:44

Nekem 30 éve nem volt ilyen könnyű "kirúgni" egy dolgozómat, aki éjjeli műszakban, veszélyes üzemben aludt....
Először figyelmeztetés, aztán fegyelmi eljárás, aztán büntetés amit jóváhagyott a szakszervezet, kisz, párt, igazgató, de akkor sem lehetett egyből kirúgni. Meg kellett várni 3 fegyelmit!!!
Ezért én írással büntettem:
Egy üres fehér lapra, szabad kézzel le kellett írnia százszor, hogy éjszakai műszakban a kazánházban büntetés terhe mellett aludni tilos!
Nagyobb büntetés volt ez neki mint a fegyelmi!
Két napig írta otthon a szabad idejében!

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.12.31. 16:30:01

Banka becipelni, beváltani. Aztán elsétálni az obiba egy üveg nitro higítóért... Molotov koktélt elkészíteni, főnök ablakán bebaszni és nézni, hogyan ég a ház meg jóesetben a főnök...

B.U.É.K.

decens 2010.12.31. 16:31:17

@anyahajókabinajtóhajtogató:
hejesen irni megtanulni és azután blogolni...

Csak Norris 2010.12.31. 16:37:40

@decens: Nem azért de el is gépelhette...
Gondolom a "hejesen" poén akart lenni, de a helyes írás ott kezdődik, hogy mondatok nagy betűvel kezdődnek.

Mária 2010.12.31. 16:56:16

@O'Neil:

Nem.

A munkavállalónak oda kellett volna mennie valamelyik bulvártévé stábjával, és felvenni, ahogy Micike, a pénztáros átszámolja és berollnizza, majd minden rollni papírján aláírja és lebélyegzi a húszezer forintnyi ötforintost, majd emberünk hazatolja a cuccot talicskán.

Gondolom, ha a Posta meg a Nemzeti Bank jogosult visszautasítani a rollnizatlan apró átvételét, a jóembernek is vannak ilyen jogai, elrejtve valamelyik kevéssé ismert jogszabályban.

Az ilyen cégek egyébként is megérdemelnek egy jó kis országos nyilvánosságot.

Máskülönben honnan tudják a jómunkásemberek, hová jelentkezzenek, ha ötforintosokban szeretnék megkapni a bérüket?

Rejtélyes 2010.12.31. 16:58:17

Én úgy tudom, fizetést x éve csak utalni lehet, kézbe csak nagyon kivételes eseménykor...

"Utald b+, ha 2 napon belöl nincs a számlán, inkasszó :> " és röhögve otthagyni az apróval.

Mária 2010.12.31. 16:59:51

@Blogger Géza:

"Csakhogy az őr nem üzlet, nem a "kereskedelmi forgalom" része."

Dehogynem.

Ő a vevő :)

Vagy szerinted létezik kereskedelmi forgalom vevő nélkül?

Mária 2010.12.31. 17:05:18

@decens:

"@anyahajókabinajtóhajtogató:
hejesen irni megtanulni és azután blogolni...

Megtanulni, mi a különbség a blogolás és a kommentezés között :)

Rókakígyó 2010.12.31. 17:14:22

Az ötforintos fizetés nagyon rendben van. 20.000 Ft nem sok pénz. Örüljön, h megkapta.

MiKeyRuLeS 2010.12.31. 17:14:51

@Mária: a munkabérkifizetés nem a kereskedelmi forgalom része. Itt nincs sem vevő, sem eladó.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.31. 17:57:36

@MiKeyRuLeS: "a munkabérkifizetés nem a kereskedelmi forgalom része"
Ekkora sületlenséget!

Mint tudjuk, a munkáltaó rendszertanilag a munkaerőevők családjába tartozik. (van gerinces és gerinctelen)
Nomármost amikor megkíván egy kis munkaerőt, fogja magát és kiballag a munkaerőpiacra. Ott sok munkaerőőstermelő, meg viszonteladó is árulja a munkaerejét. Munkáltatónk válogathat, mert kínálati piac van. Szinte már utánahajítják a munkaerőket. Kinéz magának egy jó munkaerőt, elfogyasztja és fizet(munkabér).

Mi ez, ha nem üzlet?
BUÉK!

Mária 2010.12.31. 18:04:29

@MiKeyRuLeS:

Mivel munkabérként érvényes, a kereskedelemben beváltható fizetőeszközt kapsz, a munkabéred, mint fizetőeszköz a kereskedelmi forgalom része.

A "munkabér" az egy elvont dolog. Nem munkabért kap az ember a kezébe, hanem fizetőeszközt, amit a kereskedelmi forgalomban használ fel.

Hiszen semmi másra nem tudod használni a pénzt, mint arra, hogy árut és szolgáltatást vegyél érte.

A megalázott ember jól tenné, ha cserébe rákérdezne, hogy van-e a cégnek pénzkezelési szabályzata és ugyan az abban foglaltak szerint jártak-e el a 4000 db fémpénz kezelése során.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.12.31. 18:26:25

@Mária: Ez mind nagyon szep, meg nagyon jo, de szerinted hany ember jartas ennyire a munkajogban?

O'Neil 2010.12.31. 18:28:22

@Rókakígyó: Nem arról van szó,hogy nem jó az 5 forintos,ide nekem vagy 10 tonnát. :))) Pénz az is
Hanem arról,hogy az ilyen bunker cég(vezető) ki természetesen 10 láb föld alatt lenne helye,mindent megtehet egy munkavállalóval szemben.Sorolhatnám....... de ismeritek mind annyian, hogy mik történnek ilyen cégeknél.Az az igazság,hogy pár ezer forintér rabszolgát vesznek.A magyar vállalkozok borzalmasak,embertelen barmok,kivétel talán 10%

Mária 2010.12.31. 18:32:34

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:

Valóban, a volt főnöke helyében én sem attól félnék, hogy rám uszítja a munkajogászokat, hanem attól, hogy megvár valahol és összetöri a képemet :)))

cso zsi 2010.12.31. 18:35:21

@Rókakígyó: Mivel foglalkozik az a cég, amelynél ennyi apró jön be egy speciális napon? (a munkaerő kirúgásának napja)
Parkolóóra, telefonfülke, étel/italautomata begyűjtés? Ugye senki nem hiszi el, hogy más címlet nem volt benne?

Az apró beváltása fizetős szolgáltatás. Pár éve jártunk úgy, hogy a gyermek megtakarított apróinak beváltása gtk -ra jött ki, mint az adománygyűjtő cégeknél, ahol a beteg kisgyerek gyógyítására szánt összegből fedezték a "költségeiket", így a gyűjtés csak a töredékét hozta az szükségesnek.

Ha nekem a saját fizetésemért fizetnem kell, akkor megkárosítottak.

úgyiselfelejtem 2010.12.31. 18:47:31

@O'Neil: Pénz az is, csak lehet, hogy megôszülsz, mire el tudod költeni. Vagy esetleg többe kerül a beváltás, mint amennyit ér. Ha jól emlékszem, az 1 Ft-osok korában elôfordult ez.

Amúgy én vettem volna egypár pillanatragasztót, és párszáz darabból üzenetet ragasztottam volna a fônök autójára :)

malaryanbeast 2010.12.31. 18:55:04

:) otp-s biztonsági őrként egyik szemem sír a másik nevet ahogy ezt a posztot meg a kommenteket olvasom.
Hálistennek az én munkaadóm végtelenül tisztességes velünk;
de mire az ember kifog egy ilyet vagyonőrként...

Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy a Magyarországon székelő TÖBB EZER vagyonvédelmi vállalkozás 90%-ban patkány pénzmosó banda. ez van. Meg az építőiparban is; meg mindenhol ahol meg lehet tenni.

Magyarország; én így szeretlek :D :P

O'Neil 2010.12.31. 19:10:04

@úgyiselfelejtem: Nem kell beleőszülni.Decemberbe "levágtam" a kismalacot,volt benne vagy 25000 ft,a teszibe levásároltam,bár a pénztáros nem örült,pénz az is,ez van! :-)))))

BKV reszelő 2010.12.31. 19:12:46

@dtk74: Ön maga tévedni teccik! Egy mennyiség fölött rolnizva kell leszállítani.

dtk74 2010.12.31. 19:22:57

@BKV reszelő: nem is írta hogy ráöntötték. kaphatta rolnizva is. egyébként ha egyben kapja a húszezrest, és nem tudja felváltani a hentes, pék, buszsofőr, akkor most az lenne a baj?
A pénz az pénz, és kereskedő vagyok, boltokat vezettem, vezetek, de nem adtam, és kaptam soha olyan utasítást, hogy csak X aprót lehet a vevőtől elvenni. Ez igaz a tűzifától a bútoron át a zöldségig, és számítástechnikáig mindenre amivel foglalkozunk, vagy foglalkoztunk. A pénz az pénz. Nekem legalábbis.

dtk74 2010.12.31. 19:31:46

Egyébként az egyik alkalmazottam a közelmúltban elfelejtette említeni hogy a céges kocsival szabálytalanul közlekedett, rendőr megfogta, és várható egy 60 ezres csekk. Volt vele baj már korábban is, ezután kirúgtam. Ha már ilyen kiszúrásnak számít az 5 forintos, felteszem a kérdést, szemét lettem volna, ha az utolsó bérét abban kapja, miután nyakamba akaszt egy ilyen büntetést, de még csak nem is szól róla?

dtk74 2010.12.31. 19:33:40

@vizoo: A kereskedelmi forgalom szereplői... Ők is saját belátásuk szerint, mert beváltják a postán és az MNB-nél, tehát nyugodtan elvehetik. Így aztán miért ne vennék el? Én elveszem.

dtk74 2010.12.31. 19:35:58

@Rejtélyes: Csak ha a munkaszerződés úgy szól, és a dolgozónak nincs ellene kifogása. Egyébként kp-ban kapja a dolgozó, nekem is van több ilyen emberem. Van köztük nem egy, akinek nincs bankszámlája, egyébként is a megfogható dolgokban hisz.

cso zsi 2010.12.31. 19:44:40

@dtk74: Hajnal 4-kor lehet, hogy nem tud felváltani-visszaadni 20-asból.
Egyrészt némi váltópénzzzel kell nyitni minden kasszát, másrészt manapság 20ezer egy hentesnél elég hamar begyűlik a kasszába.

A sofőr hajtott gyorsan, nem az autó.
Ezért nem kell kirúgni. Persze, ha van rá egyéb indok, akkor meg lehet válni tőle.
Menetlevélen-útnyilvántartáson szerepelnie kéne az aktuális gkv. nevének, valamint a használat időpontjának, ha egy gk. egy nap több sofőrrel is közlekedik.
Az, hogy kifizeted helyette a bírságot, csak a te jóindulatodon múlik. Ha kötelezted arra, hogy 55 perc alatt kell Bp-ről Miskolcra leérni, akkor te is sáros vagy a dologban, de ha írásos nyoma nincs, akkor... mehet sót nyalni.

El Visco Stello (törölt) 2010.12.31. 19:44:59

A rollnizás már a múlté. Mindenhol - ahol beváltással foglalkoznak - ipari érmeszámlálót használnak, ami érmeátmérő és érmevastagság alapján leválogatja és számlálja a pénzt. Vannak ilyen nyilvános automaták is, amik pénzbedobás után számolják a beöntött aprót és automatikusan fizetnek.

dtk74 2010.12.31. 20:04:46

@cso zsi: Objektív felelősség. A sofőr hajt be az egyirányú utcába fordítva, és parkol le ott a tilosban de az üzemeltető büntetik Nem írtam hogy gyorsan hajtott, és előre válaszolva nem, nem köteleztem a szabálytalankodásra. Van menetlevél, alá is írta, ő fog fizetni, a gond az, hogy nem szólt a rendőrségi intézkedésről. Gondolta, majd megoldódik magától.
A némi váltópénz pedig vagy sok vagy kevés esetleg éppen elég. Azt hiszem ennyi variáció van, minek ezt ragozni? Velem például megesett minden napszakban és órában amikor dolgoztam, hogy nem tudtam visszaadni.

Blogger Géza 2010.12.31. 20:34:52

@vizoo: Támaszd alá te, hogy egy munkáltató - munkavállaló viszonynak bármi köze van a kereskedelmi forgalomhoz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.12.31. 21:19:18

Én mondjuk már lehet, a méh-be vittem volna, 18 kiló réz-bronz-acél (tudja a bánat, hogy miből verik a tallérokat pontosan...) lehet, jobb árfolyamon ment volna el... :D Esetleg átfútrva, alátétnek 7 ft/db? Vagy marad az a választás, hogy hetekig automatákból vásárol...

lg-m 2010.12.31. 21:39:30

@dtk74: pont az objektív felelősséggel buktál meg a hazugsággal. Ugyanis ha OF, akkor fix 30e a tarifa, 60e forintos büntit csak gyorshajtásért adnak, sajnos

cso zsi 2010.12.31. 21:49:50

@geegee: Az a gáz, hogy már nem minden automata fogadja el az 5-öst. Lehet, hogy azok lettek átállítva 200-asra.
Megjegyzem, 200-asból sem vicces az összeg, se méretre, se súlyra.

nyu 2010.12.31. 22:21:59

"A munkavállalónak oda kellett volna mennie valamelyik bulvártévé stábjával, és felvenni, ahogy Micike, a pénztáros átszámolja és berollnizza, majd minden rollni papírján aláírja és lebélyegzi a húszezer forintnyi ötforintost, majd emberünk hazatolja a cuccot talicskán."

Tegnapelott a csigaketto esti hiradojaban mutogattak a csokat, meg a vodor 5 forintost.

18 kilo meg ugy jott ki, hogy a tevestab elott raraktak egy analog szemely tomeg mero eszkozre ("furdoszobamerleg")

lutria 2010.12.31. 23:40:59

Nagyon tőkeszegény lehet az a cég ha az is elfogadta a 20e ft-nyi aprópénzt egy adósától,és persze pont annyit, amennyivel a melósnak tartozik.
Szerintem inkább megtalálták a páncél aljában az évek óta összegyűlt aprót és igy könnyebben megszabadultak tőle mindha beváltották volna.(tényleg nem ártott volna kifizetés elött átszámoltatni a pénzügyessel:)
Pár éve dolgoztam postásként és amikor utánvétes csomagot vittem cégeknek annál nehezebben tudták kifizetni minél nagyobb cég volt a cimzett,mivel minden átutalással ment,néha a titkárnők csak saját zsebből vagy a kávépénzből tudták kifizetni.

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2010.12.31. 23:55:10

@nyu:

Ja, én is a TV-ben láttam aztán utánanéztem, 2,50-ért vált be a posta érmét. 50 (vagy 100?) db-ig ingyen, de e fölött per db/2,50 Ft. Igaz csekket be lehet fizetni -gondolom, rollnizva- ingyen vele.
Tök gáz, hogy ennyit lenyúlnak érte.

cso zsi 2011.01.01. 00:16:22

@rotfl: "Igaz csekket be lehet fizetni -gondolom, rollnizva- ingyen vele.
Tök gáz, hogy ennyit lenyúlnak érte. "
Ez 2008-ban volt:
fogyasztok.hu/cikk/20080801/sarga_csekk_koltseg_fizetesi_kotelezettseg_kit_terhel
"Negyedik megoldás a népszerű „sárga csekk”, azaz készpénz átutalási megbízás. Ez esetben a fogyasztó a szolgáltatás díját postán fizeti be, a számlához mellékelt sárga csekken. A sárga csekkel történő fizetés azonban nem ingyenes, sőt. Az előbb említett megoldások közül feltétlenül ez jár a legnagyobb anyagi ráfordítással. A Magyar Posta Pénzforgalmi Szolgáltatásainak Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák a posta pénzforgalmi szolgáltatásainak díjait. Ennek megfelelően a készpénz átutalási megbízás díja az átutalt összeg 3.6 ezreléke, plusz átutalásonként átlagosan nyolcvan forint. Eszerint egy tízezer forintos, sárga csekkes befizetés költsége 116 forint, harmincezernél pedig már 188 forint. Ezt a költséget azonban eddig a csekk kiállítója (azaz a szolgáltató) viselte, nem a szolgáltatás igénybevevője. "

Ez épp egy éve érvényes: docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx0aGlyb2RhMTF8Z3g6M2VjYTBmNmU1MWVlMDNlMA&pli=1

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.01. 00:25:05

@cso zsi:

Mondjuk én arról beszéltem, hogy egy 10.000 Ft-os csekket be lehet fizetni berollnizott 5 forintosokkal, te meg arról, hogy a csekk befizetésnek díja van, de mindegy. :)

Mária 2011.01.01. 08:39:28

@nyu:

"Tegnapelott a csigaketto esti hiradojaban mutogattak a csokat, meg a vodor 5 forintost."

Ezt én is láttam, de nem volt benne beazonosítható se Micike, se a telephely, sem pedig a csákó, akinél jelentkezni lehet az életrajzokkal. És rollnizás se volt :)))

Egy vödör ötforintost meg egy statisztát azért nem olyan nagy dolog találni egy kétperces bejátszáshoz.

dtk74 2011.01.01. 09:06:16

@lg-m: hazug az édesanyád, már megbocsáss. nem fogom neked beszkennelni a Vas megyéből érkezett dokumentumokat, de 60 ezer, és nem gyorshajtás. Az, amit írtam.

decens 2011.01.01. 12:53:58

Büszke vagy a bunkóságodra ugye?

üdvözlettel:
egy "nyelvttttannnn NÁCI! "

különvélemény 2011.01.04. 15:19:31

@rotfl: "Ja, én is a TV-ben láttam aztán utánanéztem, 2,50-ért vált be a posta érmét. 50 (vagy 100?) db-ig ingyen, de e fölött per db/2,50 Ft. Igaz csekket be lehet fizetni -gondolom, rollnizva- ingyen vele.
Tök gáz, hogy ennyit lenyúlnak érte."

A törvények nem tudása, nem mentesít...

"2001. évi LVIII. törvény
a Magyar Nemzeti Bankról

31. §
(3) Az MNB által kibocsátott pénzérmékből a készpénzfizetési forgalomban - címletenként - legfeljebb ötven darabot kell elfogadni.
Ez a korlátozás nem vonatkozik a hitelintézetek, az adóhivatalok és a posta pénztáraira, amelyek a pénzérméket korlátlan mennyiségben kötelesek fizetésül elfogadni."

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2011.01.05. 08:48:12

@különvélemény:

Igen, ugyanezt írtam, mi a problémád?
Fizetni lehet vele (csekket, vagy mittodomén mit lehet kapni az adóhivatalban akkor azt, stb.), de ha bemégy a postára, hogy van 2000 db érméd adjanak helyette papírt, akkor bizony 50 darabig kapsz érte, de a többiért fizetsz.
Kulcsszavak a törvényben: "készpénzfizetési forgalomban" "fizetésül"
Elmagyarázzam jobban, vagy tiszta lett?

különvélemény 2011.01.05. 08:59:17

@rotfl:
Nem támadási szándékkal írtam, de:
1, nem kell elfogadni fizetés gyanánt.
2, bemész egy bankba és berakod a számládra.

Minek váltanád fel?

lg-m 2011.01.05. 09:35:33

@dtk74: helyesbítek, vagy hazudsz, vagy csúnyán átbasztak, és hülye vagy :)
süti beállítások módosítása