Levél: "Abban a reményben fordulok hozzád, hogy talán tudsz információt adni vagy útmutatást a következő problémámra: 2009. novemberétől dolgozom egy biztonsági cég alvállalkozójánál, nevezzük A-nak. Rendes szerződéssel valamint elfogadható fizetéssel. Rendben zajlott minden, időben  kaptam a fizetést stb. tehát ilyen szempontból nincs gond.

Most néhány hete hoztak egy másik szerződést, amin egy másik alvállalkozó neve szerepel. "Természetesen" ez ugyanaz a cég csak más néven. Ezt nevezzük B-nek. Feltételezem, hogy a fizetés és minden a  továbbiakban is rendben lesz, mivel ilyen szempontból teljesen megbízhatónak tűnik a cég, s idáig nem panaszkodhattam. Viszont  az A cég-től nem léptem ki,  s nem is mondtak fel. Tehát nem kaptam semmilyen papírt arról, hogy ott dolgoztam  több hónapot, elvileg 8 órás munkaviszonnyal voltam bejelentve. Ezt az időt hogy tudom igazolni mint munkaviszony, mivel előbb-utóbb szeretnék nyugdíjba menni?  Tehát adott ugyanaz a cég, csak másik névvel és semmi papírom, csak egy szerződés az A  illetve a mostani B cégtől. Valamint mi  a módja, hogy ellenőrizni tudjam, hogy fizettek-e járulékot utánam - ez is persze a nyugdíj miatt lenne fontos -? „Természetesen”  minimálbéren vagyok bejelentve és a szerződésem is erről szól, de persze ez megegyezés kérdése. Remélem érthetően adtam elő a problémámat."

 

Válasz:

 

Az hiba, ha az előző munkaszerződést nem szüntették meg. Kérni kell a munkáltatótól, hogy intézkedjen ezzel kapcsolatosan. Célszerű mindezt írásban tenni, hogy probléma esetén maradjon nyoma. A korábbi munkaszerződést a vagyonőr mindenképpen őrizze meg egészen a nyugdíjazásáig! (Ha lehet, még tovább is.)

 

Annak ellenőrzése, hogy valakit bejelentettek-e a TB-nél, több módon történhet. Az egyik, és egyben a leginkább ajánlott az internetes Ügyfélkapu használata, ahol az érintett minden róla nyilvántartott adatot, így a munkaviszonyának bejelentését is ellenőrizheti, bármikor, s akárhányszor. A másik, hogy a lakóhelye szerinti regionális egészségbiztosítási pénztár ügyfélszolgálatára bemegy, és személyesen kér információt. Fontos, hogy vigye magával a személyi igazolványát, a lakcímkártyáját és a TAJ kártyáját. Javasolt, hogy előzetesen telefonon egyeztessen az ügyfélszolgálattal a félfogadási időről. A levelezés is járható út, amelynek tartalmáról mindenképpen célszerű előzetesen telefonon egyeztetni az egészségpénztár regionális szervével. (Interneten rákereshet az elérhetőségükre.)

A hozzám érkezett levélre dr Szövényi György válaszolt, mikor feltettem e kérdést a Kamara honlapján.

 

 

 

Bookmark and Share

Szerző: EdinaEdina  2010.06.26. 14:02 Szólj hozzá!

Címkék: levelek vagyonvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://edinaoldala.blog.hu/api/trackback/id/tr752111519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása