A vagyonvédelem területén általános a bejelentés nélküli foglalkoztatás, illetve a szabadságok s a fizetett ünnepek ki nem fizetése. A levélírónak is ez volt a problémája. Mire kiharcolta a törvényekben is rögzített jogait – bejelentés, szabadságok kifizetése  -, addigra kitalált vádak miatt elbocsátották.

„Tavasszal az OEP-nél megérdeklődtem, hogy be vagyok-e jelentve. A válasz lesújtó volt, mert közölték, hogy 2008. XII. 1-től nem vagyok bejelentve. Mikor a munkaadómnak említettem a dolgot, azt a választ kaptam, hogy be vagyok jelentve. Nem sokkal később ismét megkérdeztem, akkor azt közölte velem, hogy a lányok összekeverték a szerződésemet. Pár nap múlva újra érdeklődtem,  akkor már azt mondta, hogy az OEP-nél a "rendszerben" van a hiba.  Ezt követően  végső elkeseredésemben  a Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőséghez fordultam. Valószínű, hogy  mindezek hatására, de  a  VII. hó elsején  végre már bejelentett,  VI. hó ötödikétől visszamenőleg.  Ezek után következett az, hogy VII. hó 4.- én felhívott a munkaadóm,  s közölte, hogy továbbiakban nincs szükség a munkámra. És még hab a tortán, hogy azzal fenyegetett meg, hogy a béremet  sem fogom megkapni.

A kirúgásomat ezzel indokolták:

„Az Önnel 2008. dec.1. napján megkötött munkaszerződésünket az 1992. évi XII. Tv. 96.§-a illetve b.) pontjaiban meghatározottak figyelembevételével, rendkívüli felmondással felmondjuk. Ön a munkaviszonyból származó lényeges kötelezettségét olyan mértékben megszegte, hogy a munkaviszony fenntartása lehetetlenné vált. Magatartásával, mulasztásaival a  ……  kft gazdasági érdekeit súlyosan veszélyeztette. Az  Önnel szemben fennálló kártérítési igényünket  bírósági úton érvényesíteni fogjuk.”

( Hát ennyi volt a felmondás, amit nem írtam alá, mivel azon kívül, hogy a jogaimat – bejelentés, szabadságok kifizetése – próbáltam elérni, mást nem tettem. Tehát úgy érzem, hogy magatartásommal nem veszélyeztettem a kft gazdasági érdekeit, s munkám során semmilyen mulasztást nem követtem el. Az, hogy milyen kártérítési igénye lehet velem szemben a cégnek elképzelni se tudom! Esetleg velem akarja – kártérítésként – megfizettetni azokat a költségeit, amik abból adódtak, hogy kénytelen volt a törvényben  is előírt módon eljárni azaz bejelenteni?)”

Szerző: EdinaEdina  2009.12.07. 07:00 Szólj hozzá!

Címkék: levelek

A bejegyzés trackback címe:

https://edinaoldala.blog.hu/api/trackback/id/tr101579526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása