Hogyan kell vagyonvédelmi céget alapítani? Kell-e hozzá biztosítást kötni?
Levél: „ …… …… mint kamarai tag kérdéssel fordulok Önhöz. Egy kft alapítását tervezem és ebben személy- és vagyonvédelem is szerepelne tevékenységként. Sajnos egy témával ezzel kapcsolatban kevés helyen vagy egyáltalán nem találkozom. Ez pedig a szakmai felelősségbiztosítás kérdése. Kötelező ezt megkötni? Hol áll az engedélyezés folyamatában? Kérem, ha lehetséges, akkor szíveskedjen tájékoztatni, hogy hol tudok ennek a témának megnyugtatóan után nézni. Köszönettel: …….. ………, Budapest, Tel.: ………..
Társas vállalkozás ügyintézésének rendje
A működési engedély kiváltásánál az adóigazolással egyenértékű, ha a kérelmező szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban!
2010. január elsejétől módosult a 2005. évi CXXXIII. törvény 5. § (4) bekezdése: a vállalkozás részére a rendőrség által kiállítandó működési engedélyhez szükséges, az állami adóhatóságtól beszerezhető adóigazolással egyenértékű, ha az adózó szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.
I. Rendőrhatósági engedély kiváltása (rendőrség igazgatásrendészet)
Szükséges okmányok:
1. Alapító okirat (társasági szerződés).
2. Cégbíróság által kiadott tanúsítvány, működő cég esetén cégkivonat vagy végzés.
Új vállalkozás végzését, működő cég módosított végzését utólag kell bemutatni!
3. Szakmai felelősségbiztosítás. /kötelező a megkötése/
4. A vállalkozás vezető tisztségviselőinek személyi azonosító okmányai.
5. A tevékenységet szakmailag szervező vagy irányító személyi azonosító okmányai, és szakmai igazolványa(-ai).
6. Igazolások a vezető tisztségviselő büntetlen előéletéről és a cselekvőképességéről.
7. Igazolás arról, hogy a kérelmezőnek nincs adó-, vám- vagy társadalombiztosítási tartozása. Beszerzése: adó- és TB igazolás az APEH-tól, vámigazolás a vám-hivataltól – de kérhető mindkettő együtt az APEH-tól is. Szükséges a helyi önkormányzat adóigazolása is. Az igazolás díja fajtánként: 2.000.- Ft (csekken vagy átutalással kell befizetni). Fontos! Az igazolások 30 napig érvényesek!!
8. A hatósági engedély díja tevékenységenként: 23 000.- Ft (csekken kell befizetni).
Megjegyzés: Az okmányokat eredetiben kell bemutatni.
II. Cégbírósági bejegyzés
A cégbejegyzési eljárás illetéke: egyszerűsített hagyományos
a) nyilvánosan működő rt., illetve európai rt. 600 000.- Ft
b) zárt körűen működő rt. 100 000.- Ft
c) korlátolt felelősségű társaság 15 000.- Ft 100 000.- Ft
d) jogi személyiség nélküli gazdasági társaság (kkt., bt.) 15 000.- Ft 50 000.- Ft
e) egyéni cég 30 000.- Ft
A cégbejegyzés közzétételi költsége:
a) részvénytársaság 25 000.- Ft
b) korlátolt felelősségű társaság 0.- Ft 25 000.- Ft
c) közkereseti társaság 14 000.- Ft
d) betéti társaság 0.- Ft 14 000.- Ft
e) egyéni cég 10 000.- Ft
III. Nyilvántartásba vétel (kamara)
Szükséges okmányok:
1. Rendőrhatósági engedély.
2. Cégbíróság végzése (módosítás).
3. A kamarai képviselő személyazonosító okmányai, szakmai igazolványa(-ai).
A társas vállalkozások a nyilvántartási díjat átutalással fizetik.
A nyilvántartási díj mértéke:
a) Jogi személyiséggel nem rendelkező társas vállalkozás (Bt., Kkt. stb.) 31 100.- Ft
b) Jogi személyiséggel rendelkező társas vállalkozás (Kft., szövetkezet stb.) 43 500.- Ft
c) Jogi személyiséggel rendelkező társas vállalkozás (összes Rt.) 124 000.- Ft
A II. félévben nyilvántartásba vett – új – társas vállalkozások nyilvántartási díja:
a) Jogi személyiséggel nem rendelkező társas vállalkozás (Bt., Kkt. stb.) 15 550.- Ft
b) Jogi személyiséggel rendelkező társas vállalkozás (Kft., szövetkezet stb.) 21 750.- Ft
c) Jogi személyiséggel rendelkező társas vállalkozás (Rt.) 62 000.- Ft
info forrása: http://baranya.szvmszk.hu/gyakorlati
Utolsó kommentek